Köpvillkor

Köp- och betalningsvillkor

Ebba & jag AB bedriver verksamhet för ebba & jag i butik och e-handel.

Moms ingår i alla priser. Fraktkostnad på 59 kr per order tillkommer.  Vid beställning över 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Totalpriset redovisas alltid i varukorgen.

Kortbetalning

Du kan betala med bankkort/kreditkort, vi accepterar för närvarande enbart VISA och MasterCard.  För att göra kortköp hos oss så säkert som möjligt skickas all information krypterad med SSL (Secure Socket Layer). Det betyder att informationen sker via en säker förbindelse och att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. Vid kortköp samarbetar vi med en auktoriserad betalningsförmedlare, PayPal, som hjälper oss att kontrollera att kortet är giltigt för köp direkt mot din bank. PayPal behandlar din betalkortsinformation på korrekt sätt i enlighet med den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS som kortbolagen VISA, MasterCard, Diners, American Express och JCB står bakom. Detta innebär att dina betalkortsuppgifter hanteras på ett mycket säkert sätt.

Lite kort om hur ett kortköp går till:

– När du valt ut de produkter du vill handla och klickat dig vidare till kassan fyller du först i dina personuppgifter alternativt loggar in om du redan är kund hos oss.
– Därefter väljer du kort som betalsätt. Sidan laddas och du skickas vidare till en säker sida hos DIBS där du får ytterligare fält att fylla i.
– Var noga med att alla dina kortuppgifter stämmer innan du klickar dig vidare för att genomföra köpet.

Ebba & jag AB sparar ALDRIG några uppgifter gällande ditt kort!

Rea och erbjudanden

Priserna på nedsatta varor gäller så långt som artikeln finns i lager. Övriga erbjudanden gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för erbjudandet anges.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta butiken omedelbart. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid kontakt.

Vill du annullera eller ändra något i din order så ber vi dig att höra av dig till oss så snart som möjligt. Vi kan ändra ordern så länge varorna inte är skickade.

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid från ebba & jag är 1-3 dagar. Vissa produkter kan under högsäsong eller vid hög belastning ha något längre leveranstid. Du får ett leveransbekräftelse via mail i samband med att din order skickas. Har du inte mottagit detta inom 3 arbetsdagar skall du kontakta oss snarast.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Ebba & jag skickar alla sina paket med Posten AB. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är ebba & jag betalningsansvariga, du måste dock meddela oss inom skälig tid. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den, är du som kund betalningsansvarig.

Färg och utseende

Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som varan har i verkligheten. Hur färgen återges beror bl.a. på inställningar i din dator.

Byten & returer

Vi på ebba & jag vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Därför ger vi dig alltid öppet köp i 14 dagar när du handlar i vår webshop. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Underkläder, kosmetika, hygienprodukter och parfymer skall ha obruten plombering eller förpackning. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Det är du som köpare som står för returkostnaden och ansvarar för att din retur kommer fram till oss. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot.

Ångerrätten gäller enbart för s.k distansavtal. Om du beställer en vara på nätet men hämtar den i butiken är det inte ett distansavtal och då har du inte heller samma ångerrätt. Då gäller istället 3 dagars öppet köp och 7 dagars bytesrätt.

Reklamation

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt. Det skall ske inom 14 dagar för en fellevererad vara samt inom 2 månader för en reklamation. Vi står självklart för fraktkostnaden vid felleveranser samt reklamationer.

Som kund har du 3 års reklamationsrätt. Du ska reklamera varan inom 2 månader efter att du har upptäckt felet på varan. Vid en eventuell reklamation meddelar du oss att det är fel på varan samt på vilket sätt den är felaktig. Om varan är felaktig finns det ett antal alternativ för att lösa problemet på bästa sätt. Om du har skickat en retur till oss, görs den ekonomiska korrigeringen efter det att vi har mottagit och registrerat returen. Återbetalning kommer då att ske till samma bank- eller kreditkort som du har betalat med inom 10 bankdagar.

OBS!

Vid en reklamation görs en utredning utav produkten, i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören vilket kan ta tid. Då kommer också ersättning för varan att dröja tills ett beslut är taget av leverantören. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer.

Vid eventuell tvist kommer ebba & jag AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Sekretesspolicy

Vi tar ansvar för alla personuppgifter, såsom namn, adress, e-mailadress och födelsedata, som du lämnar till oss eller som vi får del av vid köp, prenumeration på nyhetsbrev eller när du som kund skapar ett personligt konto på ebbaochjag.se. Uppgifterna lagras och behandlas i Sverige och hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen (PuL). Genom att lämna dina personuppgifter ger du ditt samtycke till att vi använder insamlad information för att fullgöra våra åtaganden mot dig och tillhandahålla den service du förväntar dig. Det kan handla om att leverera de varor du beställt, avisera paketleverans via SMS, utföra kreditkontroll, skicka information och erbjudanden för marknadsföringsändamål. Om några problem uppstår när vi skall leverera varor till dig kommer vi att använda uppgifterna för att komma i kontakt med dig. Vi förmedlar/säljer/byter aldrig dina uppgifter till tredje part för marknadsföring. Uppgifter som vidarebefordras till tredje part används enbart för att uppfylla ebba och jag AB:s åtaganden gentemot dig.